product photography

Reklama dźwignią handlu – product photography

product photographyFotografia jest jedną z wielu dziedzin sztuki, we współczesnych czasach wykorzystywaną w nowoczesnych technikach. Już od kilku dekad ludzie zachwycali się artystycznymi fotografiami wykonywanymi przez coraz to bardziej sławniejszych fotografów. Do znanych fotografów należałoby zaliczyć m.in: Annie Leibovitz, Sally Mann, czy ponadczasowy Nadar.

Z czasem reklamówki (czyt. spoty reklamowe, zdjęcia reklam do gazet) stawały się coraz bardziej sławne i fotografia reklamowa przywdziewała coraz to różne oblicze. Pod koniec XIX wieku modne stało się reklamowanie produktów, czyli tzw. product photography, w tych czasach można by to nazwać fotografia produktowa, ponieważ wykonywano zdjęcia różnych produktów i kilku ludzi pracowało nad tym, by wymyślić do tego chwytliwe jak i krzykliwe hasło. Znanym twórcą takich krótkich tekstów stał się Andy Warhol, który reklamował wiele rzeczy, a pierwszą zareklamowaną przez niego rzeczą stały się dwie puszki zupy Campbell’s. Również Agnieszka Osiecka stała się przypadkiem autorką słynnego hasła o Coca-Coli: „Coca-Cola to jest to!”.
Reklama w dzisiejszych czasach jest najważniejszą dźwignią handlu i wszystko zależy w jaki sposób dany produkt będzie zareklamowany. Jeśli reklama nie przekona kupującego – producent nie ma co liczyć na zyski w sprzedaży. Od zawsze było ważnym, by reklama dawała dużo do myślenia. Musiała być zarówno kusząca, jak i musiała posiadać nieco krzykliwości, by ludzie za pomocą poczty pantoflowej spokojnie mogli reklamować produkt zarówno znajomym jak i tematem do rozmów przy rodzinnym obiedzie.

Miastem najbardziej rozpoznawalnym w Europie jest Londyn. Reklamę temu miastu zrobiły pokazy mody, które stały się jednym z najważniejszych pokazów na świecie. Tak jak we Francji Paryż, tak samo w Wielkiej Brytanii Londyn jest uznawany za najbardziej bogate miasto względem artystów, fotografów, czy wokalistów.